اردوگاه تربیتی دانش آموزی امام خمینی(ره)

وبلاگ اختصاصی . اردوگاه تربیتی امام خمینی (ره)

اردوگاه تربیتی دانش آموزی امام خمینی(ره)

وبلاگ اختصاصی . اردوگاه تربیتی امام خمینی (ره)

اردوگاه تربیتی دانش آموزی امام خمینی(ره)

سلام
این وبلاگ جهت استفاده دانش آموزان،مربیان ومعاونین پرورشی مدارس،دبیران محترم هنر،هنرآموزان ،مربیان فنی،کارشناسان فرهنگی وهنری ادارات آموزش وپرورش علاقه مند به اردو و استفاده از امکانات اردوگاه تربیتی دانش آموزی امام خمینی (ره) و مسابقات فرهنگی وهنری، راه اندازی شده است. باشد که با نظرات وهمکاری های تمامی عزیزان دراین راه گام موثری برداشته شود، برای هماهنگی جهت استفاده از امکانات اردوگاه، باشماره همراه مدیر اردوگاه 09127559517 تماس حاصل فرمایید.
باتشکر رضاعیسی آبادی

آخرین نظرات
نویسندگان

نمایشنامه دانش آموزی هله هوله ودندونک

يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۳۰ ق.ظ

نمایشنامه کودک

هله هوله ودندونک

نویسنده:رضاعیسی آبادی

زمستان1390

 

صحنه نمایش:

(دوموجودعجب وغریب ازدوسمت صحنه بصورت پاورچین پاورچین وعقب عقب وارد صحنه می شوندانگارازچیزی ترسیده یاقایم شده اند.دروسط صحنه پشت به پشت هم می ایستند.آهنگ ترسناکی نواخته می شود دو موجود به هم برخورد کرده از هم ترسیده فرار می کنند.بعددنبال هم می کنندتاهمدیگر را مغلوب کنند. آهنگ عوض می شود وآهنگ شادی نواخته می شود دوموجودحالت عادی به خودمی گیرندرو به تماشاگران می خوانند.)

باهم:         سلام سلام بچه ها              مااومدیم به اینجا            داریم برای شما    حکایتهای زیبا

               قصه موش زرنگ         قصه دیوارو سنگ          قصه راه دراز     قصه شهرقشنگ

دندونک :     (جلو می آید)

               آی بچه هابیایید   گوش بکنید به حرفها            باجون ودل ببینید    نمایشهای مارا

هله هوله:   (جلو می آید)

               امروزداریم براتون     یه قصه شوخ وشنگ             باصحنه های زیبا      باجلوه های قشنگ

باهم:         (آهنگ عوض می شود)         نمایش هله هوله ودندونک

(هردو به هم نگاه میکنندمی ترسند ازهم فرارمیکنند ازانتهای صحنه دور می زنند به سمت هم می آیند هله هوله می خواهد دندونک رابگیرد جاخالی میدهد،هله هوله می افتد.تعقیب وگریزادامه می یابد تاازصحنه خارج می شوند.)

دندونک:      دوباره واردصحنه می شود.

من دندونم بچه ها          قوی وسفت وزیبا             شبیه رنگ صدف             سفیدم و مثل برف هرغذایی که باشه         خوشمزه وخوردنی           خردمیکنم می جوم        بالذت و خواستنی بخورید.....بخورید....بخورید و قوی بشید(ادای خوردن درمی آورد ازتماشاگران هم می خواهداین کارراانجام بدهند)گوشت ولبنیات ومیوه،سبزی وشیرو غلات،حبوبات بخوریدتابزرگ  وتندرست بشید.اما............(آهنگ عوض می شود)

آهسته وجویده        نه چون آهوی رمیده           آهسته وجویده         نه چون آهوی رمیده   خوب. خوب. حالا صبرکنیدمی خوام دوتا ازدوستهای خوبم روبهتون معرفی کنم.

دوست عزیزمنه       مسواک خوب وقشنگ              به دادمن میرسند         خمیرواون وقت جنگ

               هرچه که مونده باشه     میون دست وبالم           می شورن ومی برند            این دورفیق زرنگ

               خوب حالا باهم مسواک میزنیم

               می ذاریم روی مسواک خود          خمیردندونو قدیه نخود(2)

               (حالت مسواک زدن رانشان میدهد.)

               بالا پایین   بالاپایین       بالاپایین                        بالا پایین   بالاپایین       بالاپایین

               (نمایش مسواک زدن کم کم باآهنگ تندوشادبه یک رقص کودکانه تبدیل می شود.)  (ازنفش می افتد)

               کافیه ،کافیه.  خو ب فکر کردید من تنها این یه دوستو دارم؟..نه.... ،یه دوست خوب دیگه هم دارم.

               یه دوست دیگه دارم    که اسمشو میارم        نخ دندون عزیزم              که خیلی دوستش دارم

               سیاهی وکثیفی       که روی من میمونه       این دوست خوب ونازم          ازروتنم میرونه

               (استفاده ازنخ دندان راتوضیح میدهد.)    حالا یه چیزدیگه هم میگم. امانگین کهمن شکموام ها.

               علاقه شدیدی      به میوه و سیب دارم         همیشه چندتاازاون             شسته توی جیب دارم

               گازمیزنم همیشه    وقت خواب وصبح زود       تمیز میشورم اونو             باآب وچشمه ورود

               قوی ومحکم میشم    سالم ودلشادمیشم             با پاکی وتمیزی                 ازغصه آزادمیشم

               می شم یه دندون سالم سالم سالم سالم.سفیدوشفاف بدون دردبدون جرم وبدون کرم.

               فعلا بااجازه.

               (می رود.هله هوله واردمی شود.)

هله هوله:   هه هه هه هه       هاهاهاهاها     هوهوهوهوهوهو       هی هی هی هی هی

               من هله هوله هستم     ازاذیت سرمستم    وقتی کسی بخنده          انگارکه بسته دستم

               همیشه درشکارم     به فکرکارزارم         سلامتی دشمنم                    بیماری رودست دارم

               بچه هایی که دارند    دندونای سفیدی       سرراشون میشینم               تاکه بشن شکارم

               بیاییدجلوبجه ها.بیاییدجلو،میخوام سرتون شیره بمالم،بیاییدجلو.

               شیره شیرینه        کارمن اینه                  شیره شیرینه                     کارمن اینه

               اما....اما....(گریه می کند)اما دشمنایی هم دارم که نمیزارن من راحت به کارم برسم.

       دشمن من مسواکه    خمیربامن کنتاکه         وقتی نخ دندون بیاد                هله هوله هلاکه

               اوناروولش کنیدحالا میخوام  دوستاموبهتون معرفی کنم.دوستای منو می شناسید؟....نه؟.....

               چیپس وپفک،آبنبات     شیرینی باشکلات          دوستای خوب منند            همکاروهمراهمند

هرکس هله هوله بخوره من باهاش دوستم،شکلاتهای رنگ ووارنگ،موادافزودنی،خوراکیهای شیمیایی.....حمله به مغازه بقالی

دندونک:    (وارد می شود)نه بچه هابه حرفش گوش نکنید،گولشونخورید.اون دشمن شماست.       

              (هله هوله اورا دور می کند)

هله هوله:   هرکسی که قوی تره   فندوق وپسته میشکنه       بادندونهای خوشگلش     معلومه اون دوست منه

               هسته ی بادومو اگه        هرکی بتونه بشکنه          جایزه اول من               همیشگی مال اونه

 دندونک:     مواظب باشید بچه هااسیرش نشید،یه موقع حرفاشوباورنکنیدها.

هله هوله:   آهن ومیخ وسوزن   چاقووقیچی وکارد                برای دندون خوبه         همش به کارش میاد

اگه باوسایل فلزی دندونهاتونو انگولک کنید،یااینکه اونهاروفروکنیدلای دندوناتونو یه کمی بچرخونیدشون،دل من روشادکردین

دندونک:      نه بچه هااونها دندونهاتونو می شکونند،هیچ وقت این کارونکنید.

هله هوله:   آب سردوآب گرم         بخوریدپشت سرهم                   این حرفهاروول کنید     نخوریدآب ولرم

               غذاروداغ داغ بخورید    یخ رو توی باغ بخورید            این ورواون وربپرید     خوراکیهاروبخرید

               هرچی که سفت وسخته      بادندوناگازبگیرید.

دندونک:      نه بچه هاگولشو نخورید،اون دشمن شماست اون میخوادتموم دندونای شماروخراب بکنه،دندون دردبگیریدبهتون بخنده،دیگه دندون سالم نداسته باشید،نتونیدغذاهای خوشمزه بخوریدولذت ببرید،اون میخوادهمه غذاهای خوب روخراب وفاسدبکنه.

هله هوله:   ا ی دندون مزاحم   انداختی توی چاهم      ازدست  کارهای تو     نابودوتباهم                           

               باید باهم بجنگیم......

دندونک:      بگردتابگردیم.........

هله هوله:   بچرخ تابچرخیم.

دندونک:      دندون من تیزتره    مسواک من عزیزتره         خمیرمن لذیزتره     نخ دندونم تمیز تره

هله هوله:   من می برم دندونهاشو

دندونک:      من نمی دم حتی پاشو   

               نگهبانم نمی ذاره   نخ دندونم سرکاره   دهانشویه هم هشیاره .

               ای هله هوله ی بدجنس من وتوهمیشه باهم درحال جنگیم.هیچ موقع من وتوباآرامش وآسایش درکنارهم نبوده ونخواهیم بود. من باسلاح دفاعی خودم نخ دندون عزیزومسواک وخمیرگرانقدرودهانشویه ی بسیاربسیاروالامقام درمقابل توایستادگی می کنم. وباخوردن غذاهای سالم مثل شیرولبنیات وگوشت وغلات وحبوبات ومیوه وسبزیجات قوی ومحکم تندرست وسالم ترمیشم و تورااسیروگرفتارمی کنم تانتونی دیگه هیچ دندونی روخراب کنی

هله هوله:   خواهیم دید.بخورتابخوریم(هردومشغول خوردن ونیروگرفتن می شوند.دندونک غذاهای سالم وهله هوله غذاهای مصنوعی می خورندوبعدازسیرشدن شروع به جنگ می کننند.درنهایت دندونک پیروز شده وهله هوله را دربند می کشد)

پایان

رضا عیسی آبادی

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی